Olympus µ 750 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus µ 750 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

RobEHV1 06-08-2008
Geschreven voor: Olympus µ 750 zilver

Nu ruim een jaar ervaring. Prima foto's, ziet er mooi uit. Klein, handig. Allemaal prima.

Toch kan ik de aanschaf van deze camera niet aanbevelen: al bij matig zonlicht is scherm niet meer te zien. Geen oogzoeker, dus je ziet niet wat je fotografeert. Erg jammer, geen aanrader.

Michel Boerman 11-05-2007
Geschreven voor: Olympus µ 750 zilver

Als ik de reviews hier zo lees, denk ik dat er een paar huis-tuin-keuken fotograven tussen zitten die niet echt weten hoe een toestel in te stellen.

Voor deze mensen is het beter een goedkoop toestel te kopen met zo min mogelijk opties.

De ervaring die ik met deze camera heb is geweldig!
Heb hiervoor de Canon S45 gehad die bijna het dubbele koste. Deze camera is 10x gebruiksvriendelijke en maakt 100x betere foto's.

Dat de accu snel leeg is begrijp ik ook iet goed, daar ik er tot wel 3x langer mee kan doen als die van mijn Canon S45.

De Canon S45 stond altijd hoog aangeprezen, dus zou ik zeggen dat de Oplympus Mju750 een nog beter toestel is!

Dus niet meer twijfelen en kopen dit toestel.

Ik zou niet mee zonder willen.

Sjontie 03-03-2007
Geschreven voor: Olympus µ 750 zwart

Ik heb deze camera afgelopen maandag gekocht.
Op zich een heel mooi apparaat, spatwaterdicht, 5x optische zoom, 2,5 inch schermpje, 7,1MP, een hoge Iso gevoeligheid, vele instellingen die van pas komen.
Helemaal top zou je denken.
Tot ik er dus mee aan de slag ging.
Dat er in het begin wat foto's slecht zijn dat kan want je bent nog niet aan de camera gewend.
Maar ik was er elke dag mee aan het spelen met diverse instellingen zowel vol automatisch als handmatig maar ik krijg er geen mooie foto's mee gemaakt.
Ja alleen op de macro stand.Dan is hij echt heel scherp maar ja dan heb je een voorwerp op de foto gezet van heel dichtbij.
Een gewone foto was alleen in het midden nog wat scherp maar aan de zijkanten zag je een waas.
En als het schemerig of donker is en je maakt een foto dan is het beeld heel korrelig en wazig.
Ik heb verschillende iso waardes ingesteld gehad maar niks hielp.
De accu is trouwens ook heel snel leeg.
Ik heb nog 1 van de eerste Canon Digital Ixus 2,1 megapixels liggen en die maakt nog veel strakkere foto's dan deze Olympus.

Ik ben de camera gisteren om wezen ruilen voor een Sony DSC-W55.
Ik ben er vandaag mee aan het spelen geweest.
Alsof je van de hel in de hemel komt en hij is nog goedkoper ook.

Heb dus de camera een paar dagen in bezit gehad.

Marcel831 04-02-2007
Geschreven voor: Olympus µ 750 zwart

Ik heb de camera nu 4 weken en ik zie op elke foto een rare waas, alleen het middenpunt is scherp. Dit ligt niet aan de instellingen (met of zonder macro maakt niets uit) en ook niet dat de lens vuil is.
Heeft iemand hier anders ook last van? Ik denk dat het bij mij meer een technische fout is en ik ga dus ook terug naar de winkel waar ik de camera gekocht heb.

Dibrial 18-01-2007
Geschreven voor: Olympus µ 750 zwart

Ik heb deze camera een paar weken in bezit en ben er super tevreden over. De foto's zijn allemaal echt super en ook 's avonds krijg ik er een paar mooie plaatjes op.
hij voelt erg solide aan en ook de Allweather behuizing doet waar hij voor gemaakt is.
Die 5x zoom is voor mij een uitkomst ookal zoomt de camera soms wel erg snel.
De super macro modus geeft een paar hele mooie detail plaatje die echt heel scherp zijn voor een afstand van ong. 3 cm.
Ik ben er echt heel erg blij mee en als ik een instelling niet zo kan vinden gebruik ik de voorgeprogrammeerde programma's of de guide functie.
Er is erg goed over nagedacht en ik vindt het dan ook een camera die bijna niets meer te wensen overlaat.

MJU 750 07-01-2007
Geschreven voor: Olympus µ 750 zilver

Fijne camera, het is wel handig om het boekje eens goed door te lezen en gewoon
veel foto's proberen met verschillende instellingen. Nachtscene werkt goed als
je een statiefje gebruikt. Verder mooi compact en prima foto's voor normaal
gebruik. In principe werkt het programma op auto prima, soms is het toch handig
om iso wel handmatig in te stellen. Foto's worden dan natuurlijker.